torstai 13. joulukuuta 2012

Ja Jumala puhuu

Ajattomuuden meressä, liike vie jostakin johonkin. Ilman ponnistelua, ilman pakkoa, kuin liukuisin kaikkeuden läpi, niin keveästi mutta voimakkaasti ja hyvin tietoisesti. Sanovat, että se on uusien energioiden vaikutusta, avainpäiviä uuteen aikaan.

Uusi aika, vanha ihminen? Vanha aika, uusi ihminen? Mikä minussa muuttuisi niin radikaalisti, että en tunnistaisi sitä jo nyt? Olenhan kulkenut elämieni läpi, koonnut palasia, sirpaleita, kokemuksia kasvusta. Hahmottanut itseäni ja kokenut tuhat pientä valaistumista. Mikä maailmassa muuttuu, jos ihminen ei muutu? Maailma on ihmisen rakentama, olkoonkin, että se laahaa vanhentuneissa, kuluneissa ja elämänkielteisissä kaavoissa. Maalmamme ei muutu, jos me emme muutu. Siitä tässä on kysymys.

Mitä sinussa voisi muuttua, jotta maailmastasi tulisi parempi paikka elää sinulle ja lapsillesi? Mitä sinussa tulee tapahtua, että tyytyisit vähempään ja olisit onnellisempi? Osaisit sanoa myönteisesti ei enää. Ei enää pahuutta, ivaa, kostoa, tappamista. Ei enää hyväksi käyttöä, raiskauksia, pahoinpitelyjä. Ei enää-koskaan ikinä.

Mikä minussa pitää tapahtua, että rohkenen nousta ylös ja sanoa, mitä mieltä olen yhteiskunnan päättäjistä, politikoista, byrokraateista, rahan ahneista pelureista, jotka valehtelevat, kieroilevat ja kehtaavat sanoa, että tekevät sen kaikkien parhaaksi.

Minun ja sinun on tehtävä parannus. Mielen muutos kohti rakastavuutta ja niin syvää anteeksi antoa, että se ylettyy läpi maailmojen. läpi avaruuksien Isä Jumalan sydämeen. Sille sydämelle minulla on ikävä. Siihen rakkauden virtaan haluan heittäytyä ja hukkua kaikkine elämineni. Hän kokoaa sirpaleet ja liittä ne yhteen. Hän on se muutos, se uusi energia, joka virtaa virtaamasta päästyään. Hän antaa kaiken sen tapahtua minulle, että tulisin hänen sydämelleen juuri sellaisena kuin olen.

Ei minun tarvitse selittää muutoksia. Ei minun tarvitse yrittää edes ymmärtää, koska kaikki tämä läpivirtaus vie minua kotia kohti. Maailma muuttuu, kun ihminen muuttuu, kun ajatus muuttuu. Minä muutan ajatukseni. Muuta sinäkin, ehkä aamulla taivas on kirkkaampi. Ehkä nälkäisille lapsille on tarjota elämän leipää. Oi Jumalani, Sinä puhut minulle.



Ei kommentteja :

Lähetä kommentti